تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

سوراخ کردن سنگ نمای ساختمان با استفاده از انواع مته های مناسب برای سوراخکاری سنگ ،سرامیک و گرانیت

سوراخ کردن سنگ نمای ساختمان

سوراخ کردن سنگ ساختمان

اگر به دنبال راهکار مناسب برای سوراخ کردن سنگ و سرامیک هستید و یا قصد دارید که مته و دریل مناسب و مخصوص برای رولپلاک سنگ نما به دست بیاورید.

تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا کارشناسان شرکت نما بهاری راه حل اصولی برای پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما و نیز سوراخ کردن سنگ نمای ساختمان را به شما آموزش دهند.

ابزار مناسب سوراخ کردن سنگ نما

شاید برای شما هم جالب باشد که برای سوراخکاری سنگ نما از چه ابزاری و یا چه روش‌هایی استفاده می‌شود تا سنگ در اثر ویبره دستگاه ریزش نکند و یا این که سنگ دچار شکستگی و ترک نشود.

برای سوراخ کاری به ابزارهای زیر نیاز داریم:

  • دریل برای سوراخ کردن سنگ
  • مته مناسب برای سوراخ کاری انواع سنگ برای مثال جهت سوراخ کاری گرانیت حتما باید از مته الماس استفاده شود.
  • استفاده از سایز مناسب مته باتوجه به میزان تردی سنگ نما
  • استفاده از حالت چکشی یا معمولی با توجه به جنس نمای ساختمان اعم از سرامیک ،سنگ،گرانیت

دریل مناسب سوراخ کردن سنگ نمای ساختمان

برای سوراخ کاری نمای ساختمان جهت پیچ و رولپلاک نما از دو نوع گریل استفاده می شود که اولی دریل هیلتی و دومین دریل سه نظام است.

برای سوراخ کردن سنگ های با ابعاد کوچک و ترد می‌توانیم از دریل سه نظام استفاده کنیم و همچنین برای سوراخ کردن سنگ های مقاوم و ضخیم و بزرگ می‌توانیم از دریل هیلتی برای افزایش سرعت و همچنین افزایش کیفیت سوراخ سنگ استفاده کنیم.

عکس نمونه کار سوراخ کردن سنگ نمای ساختمان با استفاده از انواع مته های مناسب برای سوراخکاری سنگ ،سرامیک و گرانیت

روش سوراخ کردن سرامیک نمای ساختمان

مته الماسه به دلیل برش بسیار بالایی که دارد می‌تواند برای سوراخ کردن سرامیک نما استفاده شود زیرا که با کمترین فشاری که به دیواره ها وارد می کند از جابجایی سرامیک و ریزش آنها جلوگیری می کند بنابراین بهترین گزینه برای سوراخ کردن سرامیک نمای ساختمان استفاده از مته های الماسه با کیفیت می باشد.

دقت داشته باشید که برای پیچ رولپلاک کردن سرامیک باید سوراخ کردن سرامیک تنها از بند سرامیک ها انجام شود و بهتر است که این کار در نوک سرامیکها به گوشه سرامیک ها انجام شود و با استفاده از واشر بیشترین درگیری و گیرش را برای پیچ با سرامیک ایجاد کنیم.

سوراخ کردن سنگ و دریل کاری انواع سنگ نمای ساختمان

سوراخ کردن سنگ نمای ساختمان

در این مطلبی که می خوانید قصد داریم به روش ها و اصول دریل کاری و سوراخ کردن انواع سنگ های رایج در نمای ساختمان اشاره کنیم که یکی از مراحل اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان است . البته گروه پیچ رولپلاک نما تهران ارائه دهنده تمامی خدمات نما با طناب راپل است و سعی می کنیم در این مقاله نیز به این مساله بیشتر بپردازیم .

سوراخ کردن سنگ گرانیت برای پیچ رولپلاک

سنگ گرانیت از انواع سنگ های بسیار سخت و مقاوم است که نیاز به انجام مقاوم سازی سنگ نما دارد و اگر جدی گرفته نشود ، می تواند برای عابرین و ساکنین ساختمان خطر ساز شود . سنگ گرانیت از دسته سنگ های آتشفشانی است که بافت یکنواخت و بسایر مقاومی دارد و معمولا در هنگام سوراخ کردن سنگ گرانیت آسیب نمی رسد و می توان به راحتی دریل کاری کرد اما باید توجه داشت که برای این کار حتمن از دریل و مته های مخصوص استفاده شود .

دریل کاری سنگ مرمر

سنگ مرمر به دلیل بافت کریستالی و آهک نسبتا پایین آن در هنگام پیچ و رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان سطح بالایی آن دچار شکست و ترک می شود که اندازه شکست بسیار کم است و پس از اتمام کار پیچ نما باید با استفاده از بتونه و رزین سطح شکست سنگ و نیز ته پیچ ها پوشانده می شود . این شکست در سنگ های مرمر کریستالی که بافت یکنواخت تری دارند بسیار کم است .

سوراخ کردن سنگ تراورتن

پیچ و رولپلاک نما سنگ های تراورتن رایج تر است این نوع سنگ از سنگ های رسوبی می باشد و به دلیل بافت متخلخل و اسفنجی که دارند از انواع محبوب ترین سنگ های کاربردی برای نمای ساختمان است و به دلیل جذب بالا ملات و سیمان را به خوبی جذب می کند و کمتر پیش می آید که ریزش کند اما اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید با هزینه بسیار کم می توانید با دریل کاری و سوراخ کردن سنگ تراورتن به صورت تخصصی اقدام به پیچ کردن سنگ نمای ساختمان می کنیم .

سوراخ کردن سنگ مرمریت

پیچ و رولپلاک کردن سنگ های مرمریت نمای ساختمان یکی دیگر از انواع سنگ های پرکاربرد در نمای داخلی و خارجی ساختمان است که باید دقت داشته باشید که موقع اجرا به خوبی اسکوپ شود. این نوع سنگ ها تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی دارند که می توانید برای طرح های تیره و روشن نما استفاده کنید .

این نوع سنگ ها به دلیل تراکم بافت بالا چسبندگی پایینی دارد از این رو اگر تصمیم به استفاده از این نوع سنگ ها در نما دارید تدابیر اصولی و مهندسی برای حفظ سنگ مرمریت در نما بیاندیشید . 

بنابراین بهتر است از سنگ های مرمریت در نماهای کم ارتفاع مانند پارکینگ و دیوار راهروها و راه پله ها استفاده کنید .

برای سفارش مهار سنگ نما ساختمان با 09126358721 تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ تماس