تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

کانال سازی کولر و کانال کشی کولر ساختمان

کانال کولر ساختمان

اگر قصد دارید برای خانه ، مغازه یا دفترتان از کولر استفاه کنید ، لازم است قبل از آن باید کولر کشی اساسی و عایق داشته باشید و اجرای صحیح کانال کولر به حدی اهمیت دارد که اگر به درستی اجرا نشود ،حتی با داشتن بهترین و قوی ترین کولر خنک کننده را داشته باشید باز هم نمی توانید از کیفیت و خنکی آن استفاده کنید ، برای مشاهده سایر خدمات شرکت کفسابی تهران کلیک کنید.

کانال کشی کولر
کانال کشی کولر

به بیان دیگر می توان گفت که کانال کشی ساختمان یکی از حساس ترین و مهم ترین مراحل اجرای ساختمان است و اگر اجرا کننده آن شخص حرفه ای و کاربلد نباشد می تواند از نظر معماری و اساسی ایراداتی را به ساختمان وارد کند .

همچنین باید در خرید یک خانه به محل کانال کولر و نیز موجود بودن آن در سقف خانه دقت داشته باشید ،زیرا که با نبود آن به مشکل خواهید خورد و برای کانال کشی ساختمان باید سقف خانه را سوراخ کرده و اقدام به کانال کشی ساختمان کنید .

کانال انتقال دهنده هوا

کانال هوا به عنوان مسیر انتقال دهنده هوا در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع به کار برده می شود و این نوع کانال ها در شکل های مربع و گرد ساخته می شود و برای ساختن آن از ورق های گالوانیزه و آلومینیوم استفاده می کنند . البته گاها ربای ساخت کانال هوا از پنل عای عایق و پلاستیک نیز ساخته می شود .

کانال هوا
کانال هوا

کانال کشی کولر ساختمان

کانال کشی ساختمان با استفاده از ورق های گالوانیزه فولادی یا آلومینیومی اجرا می شود و برای عایق بیشتر و جلوگیری از اتلاف انرژی با پشم شیشه کانال را عایق بندی می کنیم.

اجرای کانال سازی ساختمان قبل از اجرای سقف کاذب و در مرحله نازک کاری انجام می شود و هزینه و قیمت کانال کشی ساختمان به عواملی چون قطر کانال ، مسیر ، تعداد و محل قرار گیری کانال در سقف ها(بام) و یا بالکن وابسته است .

کانال کولر ساختمان
کانال کولر ساختمان

مراحل کانال کشی کولر

برای رسیدن به بهترین کانال کشی کور ساختمان باید موارد زیر را به ترتیب رعایت کرد :

تهیه ورق مناسب براساس طرح و منطقه : انتخاب جنس ورقه کانال سازی از مهم ترین مواد است زیرا که با دقت نکردن در این مساله و استفاده از ورق های بی کیفیت در گذر زمان ورق سوراخ شده و باعث مکیده شدن هوای گرم به داخل کانال می شود و این می تواند باعث هزینه های سنگین تخریب کانال ، بخشی از سقف و دردسرهایی از این دست را در پی داشته باشد .بنابراین قبل از اینکه مرحله ساخت و اجرای کولر برسد باید به جنس کانال دقت داشته باشید تا از مواد درجه یک و دارای استاندارد استفاده شود .

اجرای کانال کشی کولر براساس طرح معماری

: برای کانال کشی ساختمان باید معماری ساختمان را در نظر داشته باشید ، برای کانال کشی بهترین موقعیت را برای کانال کشی و دریچه های آن در نظر گرفت تا علاوه بر جایگذاری درست کانال ، زیبایی طرح محیط داخلی حفظ شود و ایراداتی چون کوتاه شدن سقف و یا ناهماهنگی هایی در اجرای نورپردازی و ابزار سقف پیش نیاید .

کانال کشی کولر بر اساس سرعت جریان باد : هر کانال کولر باید براساس میزان سرعت و حجم باد کولر متصل به آن تنظیم شود ،گاها کارفرمایان برای پرتاب بیشتر باد کولر خواستار کاهش قطر کانال هستند که در این صورت باید دقت داشت که با افزایش فشار باد نیاز به عایق کاری کانال بیشتر می شود .

عایق کاری کانال کشی کولر

از دیگر نکات مهم در کانال کشی کولر ساختمان ،رعایت استانداردها عایق کاری دور کانال است که با برای جلوگیری از گرم شدن کانال و در نهایت منجر به اتلاف دمای هوای خنک نشود ، بهتر است با استفاده از پشم شیشه و دیگر مواد عایق کننده برای حفظ هرچه بیشتر هوای خنک ایجاد شده توسط موتور کولر تا دریچه استفاده کنیم .

انواع دریچه کولر

دریچه های داخلی کولر دارای تنوع زیادی هستند و در مدل های پلاستیکی ، فلزی ، چوبی دکوری ساخته شده اند . این روزها استفاده از دریچه های چوبی و دکوراتیو برای زیبایی بیشتر و سازگاری آن با محیط داخلی خانه رواج پیدا کرده است .

قیمت کانال کشی کولر

قیمت و هزینه کانال سازی برای کولر در مرحله اول به جنس کانال انتخابی شما دارد و باید نظارت داشته باشید تا کانال تحویل شده دقیقا با همان جنس سفارشی باشد و سپس فرم و مسیر کانال معیار مهم در تعیین قیمت کانال کشی ساختمان است که اگر بخواهید طبق نقشه معماری کانال کشی شود ، ممکن است به افزایش طول مسیر منجر شود که هزینه هایی دارد و در نهایت قطر کانال کولر به بیشتر مصرف شدن ورق و در نهایت افزایش قیمت منجر خواهد شد.

برای سفارش کانال کشی ساختمان و خدماتی چون نصب صائقه گیر و نصب ایزوگام نما با 09126358721 تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ تماس