تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

سنگ کاری نمای ساختمان و کف و دیوار با قیمت انواع سنگ کاری ساختمان

سنگ کاری ساختمان

سنگ کاری نمای ساختمان و سایر سطوح با هدف پوشاندن اجزای تشکیل دهنده یک سازه و در اولویت بعد زیبایی و جلوه بخشیدن به ساختمان مسکونی ، تجاری و اداری است. سنگ کاری شامل کار کردن با سنگ طبیعی و مصنوعی می باشد و در مراحل مختلف سنگ کاری که در مباحث آیین نامه ای نیز به آن اشاره شده است را شامل می شود. قیمت و حق الزحمه سنگ کاری برای سطوح داخلی و نیز سنگ کاری سطوح خارجی یا نمای ساختمان به صورت متر مربعی و گاها به صورت روزمزدی مصاحبه می شود.

سنگ کاری به دو دسته تقسیم می شود

سنگ کاری خارجی ساختمان به مجموعه کار ها برای اجرای سنگ برای کف حیاط ، دیوار های محوطه و سنگاری دیوار های بیرونی ساختمان می شود. و سنگ کاری داخلی شامل اجرای سنگ به عنوان پوشش برای دیوار ، پله ،کف و .. می شود. که هر دو در مراحل مخلف از ساخت یک سازه اجرا می شود و برای هر یک از قسمت ها تخصص و روش خاصی باید در نظر داشته باشیم تا بهترین کیفیت و تراز را در سنگ های ساختمان به دست بیاوریم.

عکس نمونه کار سنگ کاری نمای ساختمان و کف و دیوار با قیمت انواع سنگ کاری ساختمان
سنگ کاری نمای ساختمان

قیمت سنگ کاری ساختمان برای سطوح مختلف

قیمت و هزینه سنگ کاری داخلی و خارجی ساختمان ها برای اجرای پوشش اعم از سنگ طبیعی ، مصنوعی ، موزائیک و سرامیک به صورت متر مربعی محاسبه می شود. لازم به ذکر است سنگکاری نیز مانند سایر خدمات ساختمانی به عوامل مخلف از جمله طرح و معماری ساختمان و ابعاد سنگ و میزان دقت و نحوه و مراحل انجام سنگ کاری دارای قیمت ها و دستمزد متغیر است و بسته به موارد ذکر شده هر نوع کار قیمت و حق الزحمه متناسب با خود را می طلبد.

و مهم ترین عامل در تعیین قیمت سنگ کاری ساختمان به ارتفاع سازه و نیز طرح آن بستگی دارد که با افزایش ارتفاع قیمت ها با ضریب سختی محاسبه شده و نیز پیچیدگی نما از نظر طراحی باعث تعدد برش سنگ شده و در نهایت به افزایش اجرت سنگ کار می انجامد.

نکات مهم سنگ کاری نمای ساختمان

سنگ کاری نمای ساختمان ها به دلیل ارتفاع زیاد و مجاورت آن با محل رفت و آمد و نیز پارک خودرو ها بسیار مهم است و در جزئیات تهیه سنگ مناسب نما و نحوه اجرا سنگ نمای ساختمان بسیار دقت شود تا از خسارات جانی و مالی جلوگیری کنیم .

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اصول و نکات مهم در اجرای سنگ کاری نمای ساختمان نشریه 714 که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تنظیم شده است را باید مطالعه کنید تا در اجرای سنگ نما ساختمان به بیشترین مقاومت و ماندگاری برسیم.

از این رو توجه کنید که نمای خارجی ساختمان ها علاوه بر زیبایی ساختمان باید به امنیت جانی و مالی شهروندان و عابرین آسیب نرساند بنابراین نکات ضروری در اجرای نمای خارجی ساختمان را کاملا جدی بگیریم . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه فایل نشریه 714 قرار داده شده است دانلود و مطالعه کنید.

سنگ مناسب نمای خارجی ساختمان

پس از طراحی نمای ساختمان و جزئیات اجرایی کار لازم است تا برای انتخاب سنگ نمای ساختمان مطالعات و تحقیقات گسترده ای انجام دهید ، که سعی ما در در انتخاب سنگ مناسب نما توصیه های کاربردی در حد تجربه خود و همکاران می باشد. سنگ به دلیل چگالی بالا و وزن نسبتا زیاد می بایست تا حد ممکن بیشترین چسبندگی را به ملات پشت سنگ داشته باشد تا در دراز مدت و با نشست ها و لرزه هایی که حتی به اندازه بسیار کم در ساختمان ها اتفاق می افتد دچار سستی و ریزش نشوند.

برای رسیدن به این امر مهم توصیه شرکت نما بهاری انتخاب سنگی که بیشترین تخلخل و منافذ را داشته باشد و همچنین کمترین رزین و ماستیک برای پوشاندن سوراخ ها و شکستگی سنگ استفاده شده باشد ، زیرا که رزین و ماستیک هیچ گونه چسبندگی با سیمان را ایجاد نمی کنند و علاوه براین با پوشاندن منافذ سنگ از نفوذ سیمان به سنگ جلوگیری کرده و در نهایت موجب جدا شدن سنگ از نمای ساختمان و پیامدهای آن می شود و در دراز مدت هزینه پیچ و رولپلاک نما را در پی خواهد داشت.

سنگ کاری ساختمان با تراورتن
سنگ کاری نمای ساختمان با تراورتن

در نتیجه سنگ تراورتن بهترین انتخاب برای سنگ کاری نمای ساختمان خواهد بود.

مراحل و روش سنگ کاری نمای ساختمان

پس از بازدید و کارشناسی نمای خارجی ساختمان و اعلام قیمت و هزینه اجرای سنگ کاری نمای ساختمان توسط سنگ کار شرکت نما بهاری کار اجرای سنگ نمای ساختمان از طبقه همکف شروع شده و به طبقات بالاتر ادامه خواهد یافت ، لازم است قبل از آغاز به کار سنگ کاران ما طرح معماری و مهندسی نمای ساختمان با سنگ کاران و کارشناسان ما در میان گذاشته شده و ابعاد سنگ ها و میزان برش ها و نوع بند ها و … دقیقا تعیین شود.

در مرحله بعد نوبت به اسکوپ گذاری سنگ های نما که ابتدا شیار اسکوپ توسط سنگ کار با فرز در پشت سنگ ایجاد شده و سپس اسکوب که قطعه فلزی متناسب با وزن سنگ انتخاب و تهیه شده است ، نصب می شود و عملیات سنگ کاری ننمای ساختمان توسط سنگ کاران ماهر شرکت نما بهاری آغاز می شود .

لازم به ذکر است که اسکوپ سنگ نما تا حد زیادی از ریزش و سستی سنگ نما جلوگیری می کند که اگر با وجود اسکوپ سنگ نما شل شود با از پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده شود.

دوغاب مناسب سنگ کاری نمای ساختمان چطور درست می شود؟

دوغاب سنگ نمای ساختمان باید غلظت مناسب برای حرکت در پشت سنگ کار شده نما و نفوذ به قسمت های مختلف پشت سنگ را داشته باشد و بهتر است برای تهیه دوغاب سنگ کاری نمای ساختمان از ماسه شسته با کیفیت استفاده کنیم و نیز از ریختن قطعه سنگ ها و نخاله ها به پشت سنگ برای سرعت بخشیدن به کار جلوگیری کنیم تا ملات به اندازه کافی به پشت سنگ برسسد و گیرش کافی بین سنگ نما و ساختمان ایجاد شود ، همچنین تا حد ممکن از سیمان خشک در پشت سنگ استفاده نشود و یا به اندازه بسیار کم و در مواقع ضرور می شود استفاده کرد . و نیز قبل از انجام سنگ کاری نما باید از گرد و خاک و کثیفی تمیز شده باشد تا چسبندگی مناسب تامین شود.برای تمیز کردن سنگ نما بعد از اجرا و استفاده از آن می توانید از نماشویی ساختمان استفاده کنید .

مراحل سنگ کاری سطوح داخلی ساختمان

سنگ کاری سطوح داخلی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا که علاوه بر انتخاب سنگ مناسب و زیبا نیاز به یک سنگ کار حرفه ای و کار بلد برای جایگذاری پازل های زیبای سنگ در کفپوش خانه و راهرو ها و کف اتاق و آشپزخانه و سطوح دیوار های ساختمان دارید .

سنگ کاری داخلی ساختمان شامل زیر سازی و تراز بندی و در مرحله بعد برش و جایگذاری سنگ برروی کف می باشد که برای رسیدن به این مرحله رعایت کردن نکات مهمی در نحوه تراز زیرسازی و تهیه دوغاب مناسب و بندکشی مناسب سنگ ها و در آخر تمیز کردن اضافه دوغاب ها و بندکشی می باشد .

سنگ کاری داخلی ساختمان

سنگکاری قسمت های داخلی ساختمان بسیار اهمیت دارد زیرا که همواره با فاصله بسیار نزدیک در مقابل چشمان ما قرار می گیرند بنابر این کوچک ترین ایراد و نقص در کار سنگ کار کاملا نمایان خواهد بود و زیبایی سنگ کار شده برای سطوح داخلی ساختمان مطابق انتظار ما نخواهد بود از این رو در هریک مراحل سنگ کاری باید دقت داشته باشیم تا تمامی مراحل از زیر سازی ، تراز بندی و بند کشی سنگ ها به بهترین نحو ممکن انجام شود که در ادامه به توضیح هر یک از آنها می پردازیم.

سنگ کاری دیوار های داخلی خانه

دیوار های داخلی ساختمان به اندازه نمای خارجی ساختمان اهمیت دارد ، در طراحی های ساختمان مشاهده می کنید که تمامی سططوح داخلی از جنس سنگ طراحی شده است ، چرا که یک ساختمان با طراحی سنگ داخلی بسیار خنک تر و تمیز تر و البته زیبا تر از سازه های دیگر است.

سنگ های طبیعی از جمله تراورتن، گرانیت همگی زیبایی و تنوع خاص خود را دارند. لابی ها ، راه پله ها و پارکینگ ها و دیوار ها کار می شود و چون یک ترکیب کاملا طبیعی است یک جلوه زنده به محیط ساختمان می بخشد که بسیار آرامش بخش خواهد بود .

برای سفارش سنگ کاری نما و سایر سطوح ساختمان با 09126358721 تماس بگیرید .

کفسابیته وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ کفسابیته