تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

مقاوم سازی نمای ساختمان با پیچ و رولپلاک

مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان با پیچ و رولپلاک نما

ساخت اصولی نمای ساختمان بخشی مهم از ساختمان سازی است؛ علاوه بر حفظ ظاهر، نمای با دوام و با کیفیت، به تعادل دما و عدم اتلاف انرژی نیز کمک می‌کند. قطعا بارها با ساختمان‌هایی مواجه شده‌اید که بخشی از نمای آن‌ها دچار سقوط شده و بعضا حوادث ناگواری را رقم زده‌اند. علت سقوط سنگ نما موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت؛ اما با این همه، بهتر است که با صرف هزینه‌ای پایین، نسبت به مقاوم سازی اصولی سنگ نما اقدام کرد و علاوه بر حفظ ظاهر ساختمان، از حوادث ناگواری که ممکن است بر اثر سقوط نما به وجود آید نیز پیشگیری نمود.

امروز با شما هستیم تا به صورت خلاصه، مزایای پیچ و روپلاک نمای ساختمان را بیان کرده و ضمن بیان نکات اصولی و چگونگی انجام این فرایند، شما را با شرکت بهاری که این کار را در مدت زمان کم و با کیفیت بالا انجام می‌دهد، آشنا کنیم.

پیچ روپلاک سنگ نما ساختمان

در ابتدا لازم است به شما یادآوری کنیم که اگر بخشی از سنگ نمای ساختمان شما دچار ریزش شود، این پایان کار نخواهد بود و احتمال ریزش مجدد سایر قسمت‌ها، حتما وجود خواهد داشت. به عقیده ما نصب پیچ و روپلاک نمای ساختمان نباید پس از بروز مشکل جدی باشد؛ این کار یعنی مقاوم سازی نمای ساختمان شما و بهتر است که پیش از بروز هیچگونه مشکلی، اقدام به این کار کنید. حوادث خبر نمی‌کنند؛ پس بهتر است که همیشه پیشگیری را به درمان ترجیح دهید.

شاید تصور کنید که برای نصب پیچ و روپلاک نما، حتما نیاز به داربست است؛ اما امروزه افرادی که اقدام به انجام اصولی نصب پیچ و روپلاک نمای ساختمان می‌کنند، اینکار را با کمک راپل در زمان کمتر و با کیفیت بیشتری انجام می‌دهند. با کمک راپل و با کمک دریل و مته‌ای که مخصوص سوراخ کردن سنگ است، یک کارشناس می‌تواند به عملیات نصب پیچ و روپلاک بر نمای ساختمان را انجام داده و ایمن سازی نمای ساختمان شما را تکمیل کند. سنگ‌های مرمر، بادبر، گرانیت، تیشه‌ای و… از جمله سنگ‌هایی هستند که روش مقاوم سازی با پیچ و روپلاک تاثیر بالایی بر آن‌ها دارد.

فرایند پیچ و روپلاک نما چگونه است؟

ساده‌ترین عبارت برای تعریف مقاوم سازی نما این است: مقاوم سازی و محکم نمودن سنگ نما به بتن پشت آن به وسیله ابزاری مانند پیچ و روپلاک. وزن سنگین سنگ و جذب مقدار کم بتن به خود، موضوعی است که این مقاوم سازی را برای عموم، به امری الزامی تبدیل می‌کند. این فرایند بدین صورت است که همکاران ما در شرکت بهاری، با کمک راپل، به کل سطح نمای ساختمان دسترسی پیدا کرده و با کمک دریل و پیچ و روپلاک مخصوص، سنگ را در مقابل سقوط مقاوم می‌کنند. لازم به ذکر است که جنس و سبک پیچ، بستگی به منطقه آب و هوایی و نیز بستگی به نوع نما خواهد داشت. فراموش نکنید که بهترین کیفیت در شرایط مختلف را با شرکت بهاری تجربه می‌کنید.

پیچ و رولپلاک نما
پیچ و رولپلاک نما

چه عواملی نمای ساختمان را تخریب می‌کند؟

در پاسخ به این سوال موضوعی که مهم است، سبک نمای شما و نیز شرایط جوی منطقه‌ی شما است؛ شما می‌توانید نما آجری یا نما سنگ داشته باشید. در هر صورت ما بخشی از عواملی که موجب سست شدن و در نهایت تخریب نمای ساختمان شما شود را بیان خواهیم کرد:

  1. در صورتی که مقداری آب به پشت نما نفوذ کند باید سریعا به فکر آب بندی نما باشید .
  2. در صورتی که زمین ساختمان نشست کند و یا حوادثی مانند زلزله رخ دهد
  3. در صورتی که سنگ کار تجربه بالایی را نداشته باشد و یا در هنگام اجرای نماکاری، کار سهل انگاری کند
  4. برخی عوامل غیراصولی مانند سوراخ کردن دیوار از داخل

به دنبال پیمانکار ارزان نباشید

شاید به این موضوع فکر کرده باشید که چرا تعداد پیچ و روپلاک برای هر تکه سنگ نما محدود است و چرا از تعداد بیشتری پیچ برای مقاوم سازی بیشتر استفاده نمی‌شود؟ پاسخ شما این است که بیشتر شدن تعداد سوراخ و پیچ نه تنها به افزایش مقاومت سنگ کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است به سست شدن سنگ و تاثیر منفی بر مقاومت آن نیز بیانجامد. این موضوع یکی از دلایلی است که شما را آگاه کند هر کاری متخصص مربوط به خود را می‌طلبد.

در هر زمینه‌ای ممکن است افرادی به دلایل مختلف، کاری را ارزان‌تر از سایرین انجام دهند و تجربه به همه ما ثابت کرده که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! در عملیات مقاوم سازی نمای ساختمان خود، حتما از متخصص‌هایی که دارای نمونه کار مشخص و تجربه چندین ساله هستند اعتماد کنید. در بخش بعد راجع به قیمت پیچ و روپلاک نمای ساختمان توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

قیمت عملیات پیچ و روپلاک نمای ساختمان

نکته قابل توجه در بحث تعرفه مقاوم سازی نما ساختمان به وسیله پیچ و رولپلاک نما این است که این کار در شرایط مختلفی انجام می‌شود. به بیان دیگر به دلیل تفاوت جنس نما‌ها، متراژ نما و کم و زیاد شدن سختی کار، نمی‌توان نرخ قیمت مشخصی را برای این فرایند اختصاص داد. با این همه شما می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان شرکت بهاری، با بیان شرایط، نوع نما و متراژ نمای ساختمان خود، تعرفه حدودی برای مقاوم سازی نمای ساختمان خود را جویا شوید.

کفسابیته وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ کفسابیته