تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

نمونه قرارداد پیچ و رولپلاک نما 

عکس نمونه کار نمونه قرارداد پیچ و رولپلاک نما 

نصب پیچ و رولپلاک نما یک کار اجرایی است و معمولاً در یک پروژه این کار برای چند طبقه یا تمام نمای یک ساختمان بلند انجام می‌گیرد، به همین دلیل است که تنظیم قرارداد بین مجری پیچ و رولپلاک نما و کارفرما یک اصل جدی است که طی آن طرفین قرارداد به اجرای قراداد متعهد می‌شوند. بسیاری از نکات مهم در یک قرارداد پیچ و رولپلاک مورد توجه قرار می‌گیرند. ما در این مقاله یک نمونه قرارداد پیچ و رولپلاک نما به صورت استاندارد را بررسی می‌کنیم. این که به چه نکاتی در یک قرارداد باید پرداخت موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

معرفی طرفین قرارداد

در این بخش طرفین قرارداد اعم از حقیقی یا حقوقی به طور کامل و با مشخصات معرفی می‌شوند. آدرس دقیق کارفرما و مشخصات و آدرش شرکت مجری پیچ و رولپلاک به طور کامل در این بخش ذکز می‌شود.

مشخص کردن آدرس دقیق پروژه

در این بخش مشخص می‌شود که پروژه کار از نظر جغرافیایی در چه آدرسی واقع شده است و همه جزئیات از جمله تعداد طبقات، تراس‌ها، نوع نما و… در قرارداد ذکر می‌شود. باید به این نکته نیز اشاره شود که کدام بخش‌ها از ساختمان و چه طبقاتی شامل قرارداد می‌شود.

مدت زمان قرارداد

در این بخش از قرارداد باید مدت زمان اجرای پروژه ( پیچ و رولپلاک نما ساختمان) مشخص شود، در واقع اشاره به این بخش به معنای ایجاد تعهد برای پیمانکار است که مشخص می‌کند در چه مدت زمانی کار را انجام و آن را به کارفرما تحویل می‌دهد. مشخص کردن جریمه دیرکرد، خسارات ناشی از تأخیر انجام کار و… همگی در این بخش تعیین می‌شوند.

مبلغ قرارداد

در این بخش مبلغ کل قرارداد، پیش پرداخت، شکل تسویه حساب، مشخصات چک‌ها، رسید‌ها و… اشاره می‌شود. این مبلغ بعد از حضور پیمانکار سر پروژه انجام کار، بررسی همه شرایط و موارد لازم برای اجرای کار و در نهایت تخمین هزینه‌ها و… اعلام می‌شود. توصیه می‌شود که قبل از انجام قرارداد در مورد مبلغ نهایی با کارفرما به توافق رسیده و پیش‌بینی‌های لازم جهت افزایش احتمالی هزینه کار طی فرآیند اجرای پروژه در نظر گرفته شود.

تعهدات طرفین قرارداد

در این بخش همه تعهداتی که هریک از طرفین قرارداد باید به آن پایبند باشند ذکر می‌شود. باید همه نکات مهم را در این بخش در نظر داشته باشید. نمونه تعهداتی که معمولاً در اکثر قرارداد‌های پیچ و رولپلاک در این بخش به آن‌ها اشاره می‌شود عبارتند از:

  • مشخص کردن مقدار بیمه و مسئولیت‌های مدنی انجام پروژه و یا ایجاد الزام برای تحویل بیمه نامه قبل از شروع کار یا الزام کارفرما به تأمین ایمنی کارگران از نظر تجهیزات و تجربه و مهارت.
  • اشاره به جبران خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی در زمان انجام کار از جمله خسارت‌های جانی اشخاص ثالث یا عوامل پیمانکار، خسارت‌های وارده به ساختمان و تجهیزات و…. در این بخش باید مشخص شود که جبران هر نوع خسارتی بر عهده کیست ودر صورت بروز حادثه چگونه جبرات خسارت خواهد شد.
  • اشاره به ضمانت اجرای کار و مدت زمانی که کارفرما استحکام و دوام کار را تضمین می‌کند. ضمن این که چگونگی جبران خسارت‌های مالی و جانی در صورت بروز حادثه در زمان گارانتی کار در این بخش مشخص می‌شود.
  • مشخص کردن خسارت انصراف از انجام پروژه در هر مرحله از کار
  • تعهدات لازم برای پرداخت‌ها و هزینه‌ها
  • پیش‌بینی عواملی که باعث تأخیر در روند اجرای قرارداد می‌شوند مثلاً شرایط اب و هوایی یا مشکلات خارج از کنترل و پیش‌بینی نشده

تغییرات قرارداد

در این بخش به مواردی پرداخته می‌شود که باعث تغییر در مفاد قرارداد می‌شوند، مثلاً کارفرما بخواهد فضای دیگری را برای اجرای پیچ و رولپلاک نما به قرارداد اضافه کند.

شرایط فسخ قرارداد

در این بخش باید به مواردی اشاره کرد که باعث فسخ قرارداد می‌شوند و یا شرایطی که در زمان فسخ باید به آن‌ها توجه شود.

اشاره به تعداد نسخه‌های قرارداد

بهتر است در پایان قرارداد اشاره شود که قرارداد در چند نسخه تهیه شده و هر نسخه نزد چه کسی خواهد بود

جمع‌بندی

همانطور که در مقاله اشاره کردیم مفادی که یک قرارداد پیچ و رولپلاک نما باید به آن‌ها بپردازد بسیار مهم است چه بسیار مواردی که به دلیل عدم توجه به نکات مهم قرارداد باعث بروز اختلاف بین کارفرما و مجری طرح می‌شود. بنابراین توصیه ما این است که در زمان تهیه قرارداد حتماً به همه مفادی که در مقاله به آن‌ها اشاره کردیم و همه مواردی که ممکن است در طول قرارداد باعث ضایع شدن حق هریک از طرفین قرارداد شود پرداخته شود.

چنین قرارداد‌هایی از بروز بحث و نارضایتی طرفین در زمان اجرای پروژه‌های پیچ و رولپلاک نما و بعد از آن پیشگیری می‌کند. بهتر است از نمونه قرارداد پیچ و رولپلاک آماده‌ای که به همه این موارد پرداخته باشد پرینت بگیرید و از آن استفاده کنید، فراموش نکنید که حتماً افرادی باید به عنوان شاهد قرارداد را امضا کنند. می‌توانید برای رسمیت بخشیدن به قرارداد آن را توسط یک وکیل با تجربه در این زمینه، تنظیم کرده و در یک دفتر ثبت اسناد به امضا طرفین برسانید.

نمونه قرارداد پیچ و رولپلاک نمای ساختمان
مفاد ضروری قرارداد پیچ و رولپلاک نمای ساختکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ تماس