تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

روش پاک کردن شوره آجر نما و کف بیان علت شوره زدن آجر و برخی از سنگ ها

پاک کردن شوره نما

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که سنگ نما و یا آجر نمای ساختمان تان شوره زده است و روز به روز شوره آجر و سنگ گسترش پیدا می کند . پس باید به دنبال علت شوره زدن آجر بگردید و سپس به دنبال روش پاک کردن شوره آجر و سنگ بگردید .

ما در این مقاله به توضیح علت شوره زدن سنگ و آجر و نیز به این سئوال مهم که چگونه باید شوره سنگ را از بین ببریم پاسخ می دهیم ؟

ابتدا به این مساله می پردازیم که سنگ و آجر بیشتر از 90 درصد نمای ساختمان ها را تشکیل می دهند و این دو نوع نما پرطرفدارترین متریال مصرفی در نمای ساختمان می باشد . اما می تواند در اثر عوامل و اتفاقات مختلف دچار مشکل ظاهری و اساسی شوند که در این مقاله به مشکل شوره زدن نمای ساختمان می پردازیم .

علت شوره زدن آجر نما و کف

آجر دارای انواع نمک های محلول است که این محلول ها باعث اصلی ایجاد شوره آجر نما می شود برخی از مهم ترین این نمک ها سولفات سدیم و سولفات کلسیم میباشد .

همچنین برخی از نمک های محلول در سیمان و آب باران و آب ملات باعث شوره زدن و کپک زدن آجر نما می شود.

آجر یک متریال جاذب است و بشدت آب و رطوبت را به میزان بالایی جذب می کند و این رطوبت پس از وارد شدن به آجر می تواند کمترین نمک های داخل ساختار آجر را فعال کرده و باعث شوره زدن آجر نما می شود . بنابراین برای پاک کردن شوره آجر باید ابتدا راهکاری برای جلوگیری جذب آب توسط آجر اتخاذ کرد. نماشویی آجر به عنوان یکی از موثر ترین روش های پاک کردن شوره نما می باشد .

علت شوره و کپک زدن سنگ نما و کف

مشکل شوره زدن نما مختص آجر نیست و برای سنگ های رسوبی و آهکی نیز پی می آید چون این سنگ هم دارای جذب آب و رطوبت بسیار بالایی است و با وارد شدن رطوبت به داخل سنگ محلول های نمکی و آهک سنگ و ملات پشت آن فعال شده و سطح سنگ به ویژه بند سنگ شوره می زند و در دراز مدت می تواند به کپک زدن منجر شود.

توجه ضروری : برای پاک کردن شوره آجر و سنگ به صورت دائمی ابتدا باید فرصت کافی به نما بدهید تا آب ملات سنگ کاری نمای ساختمان کاملا خشک شود و سپس مشکل و منبع شوره بررسی و تعیین شود و اگر از پشت نما نم می دهد باید سریعا برطرف شود و در نهایت اقدام به پاک کردن شوره نما و اجرای موادی چون نانو و از بین برنده شوره کرد .

پاک کردن شوره سنگ و آجر

برای پاک کردن شوره آجر و رفع شوره سنگ راهکارهای مختلفی وجود دارد که ما به تعدادی از آنها که بیشترین تاثیر را دارند و توسط شرکت نماشویی تهران ارائه می شود را توضیح میدهیم :

  • نانو سنگ : نانو مخصوص که هم جذب رطوبت آجر و سنگ را به طور چشم گیری کاهش می دهد و همچنین به تنفس آجر آسیبی نمی رساند ، برای اطلاعات بیشتر به نانو و ضد آب کردن آجر نما سر بزنید .
  • شستشو نما با واترجت و برس : موقعی که حجم شوره و کپک نما زیاد باشد باید با استفاده از شستشوی نما با واترجت تمامی شوره ها را پاک کرد و اگر مقداری از شور ها باقی ماند با کمک برس تمامی شوره ها را پاک می کنیم، به دلیل استفاده از آب در این روش امکان شوره زدن دوباره آجر نما وجود دارد بنابراین باید فرصت کافی داد تا نما خشک شود و اگر دوباره شوره نزد می توان نانو کاری کرد .
  • نماشویی با اسید جوهر نمک : بهترین و تاثیر گذارترین راه برای از بین بردن شوره آجر نما استفاده از جوهرنمک است که می تواند سولفات آجر را در خود حل کرده و به عنوان از بین برنده شوره کاربرد دارد .

برای از بین بردن تخصصی شوره نما با 09126358721 تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ کفسابیته