تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

پیچ و مهره سنگ نما با چه اصولی اجرا می شود؟

پیچ و مهره سنگ نما با طناب راپل

پیچ و مهره سنگ نما برای سنگ های شل شده و سست که احتمال ریزش آنها وجود دارد توسط شرکت بهاری انجام می شود .

اما اجرای پیچ مهره نما دارای اصول و قواعدی است که باید نماکار و کارفرما اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند تا دچار خطا و ناهماهنگی در کار تثبیت سنگ نما نشوند .

در این مقاله به توضیح کامل نکات اجرای پیچ و مهره نما توسط تکنسن نماکار ماهر می پردازیم تا در استخدام شرکت پیچ رولپلاک نما ، بهترین آنها را انتخاب کنید .

پیچ و مهره نما

پیچ و مهره نما در دونوع و مفهوم وجود دارد یکی در نماهای آماده که برروی شاسی سوار می شوند و با پیچ و مهره در جای خود محکم و دیگری که در آن رولپلاک به جای مهره کاربرد دارد و عمل مقاوم سازی سنگ نما پس از اتمام ساخت نما یا پس از سالها استفاده از نما را انجام می دهد .

پیچ و مهره سنگ نما با طناب راپل
پیچ و مهره سنگ نما با طناب راپل

در این مقاله بحث ما در زمینه مقاوم سازی سنگ نما با پیچ و مهره می باشد.که یکی از مطمئن ترین روش های مقاوم کردن سنگ نما است. به طوری که با اجرای پیچ نما دیگر خیالتان از تثبیت سنگ تان راحت می شود .

چه نوع پیچ برای سنگ نما مناسب است؟

پیچ های موجود در بازار در انواع مختلف از جمله آهنی ، پیچ با روکش گالوانیزه ، پیچ استیل که هر سه از پیچ های مصرفی در نمای ساختمانی است ، که توسط نماکاران ماهر شرکت بهاری در نماهای داخلی و خارجی ساختمان برای مهار سنگ نما استفاده می شود.

هر یک پیچ های اسیتل و گالوانیزه و آهنی برای نوع مخصوصی از نما کاربرد دارد که در جدول زیر به آن اشاره می کنیم .

نوع پیچ و مهره نمااستفاده نمای داخلینمای خارجیمقاومت کششی
پیچ استیل نماداردداردمتوسط
پیچ با روکش گالوانیزه نماداردداردزیاد
پیچ آهنی نماداردنداردزیاد
مقایسه انواع پیچ نما از نظر کاربرد و مقاومت

همانطور که در جدول بالا اشاره شد ، برای انتخاب پیچ و مهره سنگ نما برای استفاده در مقاوم سازی سنگ نما ، تنها قیمت آن ملاک نیست و ممکن قیمت بالا برای خرید پیچ استیل انجام دهید اما مقاومت آن به اندازه پیچ گالوانیزه نباشد .

بنابر این می توانید با کارشناسان شرکت بهاری تماس گرفته و با ارسال عکس از نمای ساختمان و توضیحات مختصر از شرایط کار بهترین مشاوره در انتخاب پیچ و پیمانکار نما را دریافت کنید.

چه تعداد پیچ و مهره برای مهار سنگ لازم است؟

استفاده بیش از حد از پیچ در نما نه تنها باعث مقاومت بیشتر سنگ نمی شود بلکه با زیاده روی در این کار ترک هایی ایجاد می شود که با گذشت زمان باعث شکسته شدن سنگها می شود .

بنابراین انجام کار پیچ و مهره سنگ نما باید با استاندارد های تایید شده توسط نظام مهندسی باشد تا علاوه بر حفظ ظاهر کار از مقاومت و کارایی لازم برخوردار باشد .

طبق اصول کار برای سنگ های با ارتفاع کمتر از 40 سانت یک پیچ در وسط سنگ کار می شود و به ازای هر 40 سانت طول در یک سنگ یک پیچ باید اجرا شود .

با در نظر گرفتن فاکتور بالا به راحتی می توان در تمامی نما ها از روش اصولی پیچ و مهره کردن نما استفاده کرده و به کیفیت و مقاومت مطلوب در نما رسید .

آیا با انجام پیچ و مهره نما زیبایی خود را از دست می دهد ؟

خیر، اگر در انتخاب پیمانکار پیچ و رولپلاک نما دقت کافی را داشته باشید نه تنها زیبایی ساختمان کاهش پیدا نمی کند بلکه با راهکارهایی که اتخاذ می شود با وجود انجام محکم کاری سنگ نما ، ظاهر نما کاملا حفظ می شود .

پس از اتمام کار پیچ نما برای سنگ های دسته مرمریت و سنگهای آهکی که جذب اب مناسبی دارد ، می توان از ترکیب چسب و بتونه برای بستن انتهای پیچ ها استفاده کرد تا علاوه بر حفظ ظاهر کار از ورود گرد و خاک و آب به اطراف پیچ جلوگیری کرد .

اما برای سنگ هایی مانند گرانیت که جذب آب مناسب ندارد امکان استفاده از بتونه برای ته پیچ ممکن نیست از این رو لازم است تا با رنگ کردن پیچ ها و یا ته پیچ آنها را به همرنگ نما تبدیل کرد تا قابل تشخیص نباشد .

طناب مناسب برای کار پیچ و مهره نما

طناب های کار در ارتفاع معمولا دارای دو نوع استاتیک و دینامیک است که البته کاربرد نوع دینامیک ان بیشتر است ، برای انجام پیچ و مهره سنگ نما نیز به دلیل ابزار هایی مانند دریل ، مته ، پیچ و بتونه که همراه نمکار است وزن نسبتا بالایی را به طناب تحمیل می کند از این پیشنهاد ما استفاده از طناب استاتیک که عکس طناب استاتیک نما را در زیر مشاهده می کنید .

طناب استاتیک مناسب پیچ و مهره سنگ نما
طناب استاتیک مناسب پیچ و مهره سنگ نما

استفاده از طناب استاتیک به دلیل عدم افزایش طول آن ، برای کار در ارتفاعات مختلف مناسب می باشد.

کفسابیته وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ کفسابیته