تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

محکم کردن سنگ نما , مقاوم سازی سنگ نما , تثبیت و مهار سنگ نما

محک سازی نما , مقاوم سازی سنگ نما , تثبیت سنگ نما , مهار سنگ نما

بهترین شرکت مقاوم سازی و محکم کردن سنگ نما

محکم کردن سنگ نما به وسیله پیچ و رولپلاک تنها راهکار جلوگیری از ریزش آن است. به طور کلی سنگ نمای ساختمان با گذشت زمان دچار شکست و حتی ریزش می شود. ریزش سنگ نما عموما می تواند خسارت های جانی و مالی بسیاری را بر جای بگذارد. به همین دلیل توصیه می شود با استفاده از پیچ و رولپلاک نسبت به مقاوم سازی سنگ های نما اقدام شود. به طور کلی شرکت های بسیاری در زمینه مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان فعالیت می کنند‌. به همین دلیل عمدتا انتخاب بهترین شرکت برای افراد مشکل خواهد بود. یکی از راهکارهای تشخیص بهترین مجری، بررسی روش اجرایی آن است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

شرکت پیچ و رولپلاک نما تهران مجری مقاوم سازی نما ساختمان به ویژه نمای سنگی با استفاده از چندین روش آزموده و مورد تایید سازمان نظام مهندسی تهران اقدام به مهار سنگ نما و مقاوم کردن سنگ های شل شده نمای ساختمان می کند.

چرا محکم کردن سنگ نما ضرورت دارد؟

همانطور که گفته شد، محکم کردن سنگ نما از جمله اقدامات ضروری در ساختمان ها به شمار می رود. چرا که سنگ نما پس از مدتی دچار ریزش شده و فرو می ریزد. از جمله دلایل ریزش سنگ نما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از ملات سیمانی

به جرات می توان گفت یکی از دلایل مهم محکم کردن سنگ نما، استفاده از ملات نامناسب است. به طور کلی ملات هایی که در پشت سنگ ها استفاده می شود، تنها در برابر نیروهای فشاری از خود مقاومت نشان می دهند‌. این در حالی است که عموما ساختمان ها علاوه بر تنش های فشاری تحت تنش های کششی نیز قرار دارند. از آنجایی که ملات های سیمانی و حتی بتن در برابر تنش های کششی از خود مقاومت نشان نمی دهد، نمی تواند از ریزش سنگ نما جلوگیری کند. به همین دلیل با بروز تنش های کششی در ساختمان، پس از مدتی سنگ های نما از آن جدا می شوند. از جمله عوامل ایجاد تنش کششی در ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رطوبت و آب باران
  • وزن باد و طوفان

نشست زمین

پیچ و رولپلاک در کرج,پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج,پیچ و رولپلاک سنگ ساختمان  در کرج :: پیچ و رولپلاک سنگ نما و نماشویی در کرج با طناب
محکم کردن سنگ نما

از دیگر دلایل نیاز به محکم کردن سنگ نما ساختمان می توان به نشست زمین اشاره کرد. همانطور که می دانید، امروزه مشکل کم آبی، از جمله مهمترین مشکلاتی است که جهان با آن دست و پنجه نرم می کند. به طور کلی بارش های سالانه کم و مصرف بی رویه سبب شده تا سطح آب های زیرزمینی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. با کاهش سطح آب های زیرزمینی، پس از مدتی در شهر ها شاهد نشست زمین خواهیم بود. به طور کلی با بروز این پدیده، تا حد قابل توجهی در ساختمان تنش ایجاد می شود. این تنش ها هم به صورت فشاری و هم به صورت کششی در ساختمان بروز می کند. به این ترتیب با نشست زمین سنگ های نما در معرض ریزش قرار می گیرند.

استحکام و مقاومت نمای ساختمان

با تراکم سازه های شهری و قرار گرفتن در کنار خیابان ها و پیاده رو ها اصل محکم کردن سنگ نما به شدت اهمیت یافته است ، زیرا که در اثر سقوط تنها یک سنگ ممکن است خطارت جانی جبران ناپذیر و خسارات مالی سنگین را در پی داشته باشد ، بنابراین نمای خوب نمایی هست که علاوه بر زیبایی ساختمان ماندگاری و استحکام کافی را داشته باشد و سلامت ساکنین و عابرین را تهدید نکند .

مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان
سنگ مقاوم سازی نشده

در ادامه به روش های مقاوم کردن انواع نما و به ویژه نمای سنگی می پردازیم .

مقاومت سنگ نما

پرکاربرد ترین و زیباترین نما امروزه نمای سنگی است که هم به دلیل اینکه یک نمای لوکس طلقی می شود از مقاومت ، استحکام و ماندگاری کافی در برابر عواملی طبیعی چون طوفان و .. دارد که تمامی این ویژگی ها وابسته به عملیات مقاوم سازی سنگ نمایی است که ما انجام می دهیم .

بخشی از مقاومت سنگ نما به مرحله اجرای نما بستگی دارد که ابتدا باید دقت کنیم که چه سنگی را برای نمای ساختمان انتخاب می کنیم. راهنمای خرید سنگ

برای مثال سنگ های با چگالی کم و خلل و فرج زیاد برای گیرش مناسب با سیمان مناسب تر از سنگ های دیگر می باشند .

مساله دوم اجرای نمای سنگی است که استفاده از سیمان خشک برای گیرش سریع تر نما و بالا بردن سرعت کار که گاها پیمانکار ها در استفاده از سیمان خشک زیاده روی می کنند و باعث عدم چسبندگی سنگ و سیمان می شود .

اسکوپ سنگ نما از موارد بسیار مهم است که هنگام اجرای نما باید به درستی و دقت و مهم تر اینکه برای همه سنگ ها انجام شود ، ضروری است که سیم مورد استفاده در اسکوپ سنگ نما برای مقاوم سازی سنگ نما کاملا ضد زنگ بوده و در دراز مدت بتواند مقاومت سنگ را حفظ کند .

گاها با رعایت موارد بالا مشاهده می شود که سنگ های نما شل شده و ریزش می کنند که در این شرایط تنها راه حل مطمئن استفاده از خدمات پیچ رولپلاک نما می باشد .

محکم کردن سنگ نما و مقاوم سازی نما
محکم کردن سنگ نما و مقاوم سازی نما

مقاوم سازی سنگ نما

این روش در مرحله انجام می شود که اجرای کار کاملا به اتمام رسیده است و پس از گذشت چند ماه یا چند سال مشاهده می شود که سنگ ها به حالت هایی دچار می شوند که نشان از جابه جایی سنگ نما و احتمال ریزش سنگ را هشدار می دهند که در این مرحله بدون اتلاف وقت به محکم سازی سنگ نما یا مقاوم سازی سنگ بپردازید که این کار ر ا نماکاران ماهر ما در اولین فرصت و زیر نظر شما به طور کاملا حرفه ای انجام می دهند .

چند مورد از مواردی که نشان دهنده نیاز فوری نمای ساختمان به تثبیت سازی سنگ و مقاوم کردن نمای کای ساختمان هستند .

  • شکم دادن سنگ نما

اگر چنین حالتی را مشاهده کردید بدانید که در اثر فشار های عمودی سنگ و جدا شدن سنگ از بتن پشتی اتفاق افتاده و هر لحظه احتمال ریزش سنگ نما وجود دارد .

  • عریض شدن بند سنگ های نما

گاها مشاهده می شود که فاصله بین دو سنگ در حال افزایش است ، که این نشان از جابه جایی سنگ ها از جای اولیه خود و از دست دادن چسبندگی کامل به نما هستند که ممکن است در اثر کوچک ترین زمین لرزه و یا باد سنگ ها دچار ریزش و سقوط شوند .

به دو مورد از شایع ترین نشانه های شل شدن سنگ های نما اشاره کردیم که می بایست با مشاهده حتی یک مورد از نشانه های بالا با شرکت مقاوم سازی و محکم سازی سنگ نما تهران تماس گرفته و با پیچ رولپلاک نما با طناب از خطرات بعدی جلوگیری کنید .

محکم کردن سنگ نما و مقاوم سازی نما
مهار سنگ نما با طناب

روش مقاوم سازی سنگ نما

مقاوم کردن سنگ نما یا مهار سنگ با استفاده از روش های چسبی و پیچ کردن سنگ نما است که بسته به میزان سست و شل بودن سنگ نما و نیز ابعاد سنگ بستگی دارد و هردو این خدمات محکم کردن سنگ نمای ساختمان با طناب انجام می شود و نیاز به هزینه های گزاف داربست نمی باشد .

باید توجه داشت که حتمن پیچ ها و واشرهای مصرفی در مقاوم کردن سنگ نما کاملا گالوانیزه و ضد زنگ بوده و از مقاومت کافی برای نگه داشتن وزن سنگ را داشته باشد . دلیل اینکه پیچ ها باید گالوانیزه باشند مقاومت آن در برابر رطوبت و باران است زیرا با زنگ زدن پیچ عملا 70 درصد کارایی خود را از دست می دهد .

محکم سازی سنگ نمای رومی با طناب

نمای رومی پر نقش و نگار ترین نوع نمای سنگی است که به دلیل ظرافت های معماری انواع سنگ ها با عرض و ارتفاع های بسیار کوچک و بزرگ در ان دیده می شود . و به دلیل استفاده از رابیتس برای اجرای طرح ها ریزش و سقوط سنگ نمای رومی زیاد است و باید راه حل اساسی اندیشیده شود که شرکت نما بهاری این کار را انجام داده و با استفاده از دو روش پیچ کردن سنگ نما و روش چسبی اقدام به مهار سنگ نما باهر ابعاد و اندازه ای می کنیم تا خیال معمار و طراح نما از مقاومت سنگ نما و ماندگاری آن راحت باشد .

حفظ زیبایی نما بعد از مقاوم سازی نما

شاید تصور کنید که با انجام پیچ نما و تعداد زیاد پیچ نمای ساختمان تان زشت خواهد شد اما نگران نباشید ما این اطمینان را می دهیم که به هیچ عنوان به زیبایی ساختمان تان آسیب نمی رسد و پس از انجام محکم سازی سنگ نما با استفاده از بتونه همرنگ سنگ ته پیچ ها را بسته و به رنگ نما در می آید تا به هیچ وجه سنگ نما را دچار ایراد نخواهد کرد.

دقت داشته باشید که افراد سودجو و بی وجدان جدیدا اقدام به چسباندن بتونه برروی سنگ نما بدون انجام پیچ و رولپلاک نما می کنند که این می تواند به شدت خطر ساز باشد . پس حتمن پس از اتمام کار پیچ سنگ نما تمامی قسمت ها را بررسی کرده و در صورتی که تمام سنگ های نما پیچ شده باشد ، اجازه بتونه کاری را بدهید. اگر نظارت نداشته باشید و بتونه کاری انجام شود دیگر نمی توانید تشخیص دهید که اصلا پیچ کردن سنگ نما انجام شده است یا نه ؟ این کار را جدی بگیرید تا از سو استفاده افراد سودجو جلوگیری کنید.

مهارسنگ نما و تثبیت سنگ های شل شده

وقتی صحبت از مهار سنگ می شود یعنی سنگ ها در حال ریزش یا سقوط هستند و دلیل آن غلبه نیروهای جانبی و گرانش به نیروی چسبندگی سنگ به ملات پشت آن است و این اصلا اتفاق خوبی نیست ! ممکن است فیلم یا تصاویری از ریزش سنگ از ارتفاع نما و ایجاد خطرات ان دیده یا شنیده باشید و از جدی بودن مساله ریزش سنگ نما به خوبی آگاه هستید . اما چاره کار چیست ؟ مهار سنگ نما و تثبیت سنگ های شل شده است . برای اجرای مهار هر نوع سنگ نما از نظر ابعاد ، جنس و طرح آن نیاز به فن کار و ابزار مختلفی است که هر شرکت پیچ و رولپلاک نما که مسئولیت تثبیت سنگ های نما را به عهده می گیرد هم نیروهای آموزش دیده و نیز تجهیزات کافی و به روز را دارا باشد تا کار مقاوم سازی سنگ نما را به درستی انجام دهند.

نحوه محکم کردن سنگ نما

به طور کلی شرکت ها به منظور محکم کردن سنگ نما، از روش های گوناگونی استفاده می کنند‌. از جمله مهمترین این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داربست

یکی از روش های محکم کردن سنگ نما، استفاده از داربست فلزی است. به طور کلی در این روش برای اجرای پیچ و رولپلاک نما در جلو ساختمان داربست احداث می شود. اما این روش معایب بیشماری دارد. به طور مثال امکان احداث داربست در محیط های شلوغ وجود ندارد. از طرفی احداث داربست فلزی بسیار زمان بر خواهد بود به گونه ای که اجرای پیچ و رولپلاک نما با داربست فلزی می تواند حتی هفته ها به طول بیانجامد. از دیگر معایب استفاده از داربست می توان به هزینه آن اشاره کرد. به طور کلی اجاره داربست فلزی در مقایسه با روش های دیگر بسیار بالاتر است.

طناب راپل

از جمله پر طرفدارترین روش های پیچ و رولپلاک سنگ نما می توان به اجرا از طریق طناب راپل اساره کرد. به طور کلی در این روش مجریان با استفاده از طناب از قسمت پشت بام ساختمان آویزان می شوند. البته در این روش رعایت تمامی موارد ایمنی لازم و ضروری به شمار می رود. به طور کلی این روش هزینه بسیار پایینی تری داشته و سریع تر به انجام می رسد. به همین دلیل عمدتا برای محکم کردن سنگ نما ساختمان اکثر شرکت ها از این روش استفاده می کنند.

ویژگی های بهترین شرکت مقاوم سازی و محکم کردن سنگ نما

بندباز نمای ساختمان با طناب بدون داربست و داربست طنابی در تهران و کرج

بهترین شرکت مقاوم سازی و محکم کردن سنگ نما

به طور کلی بهترین شرکت ها در زمینه محکم کردن سنگ نما عموما از بهترین روش ها استفاده می کنند. اما این به تنهایی کافی نیست. از جمله ویژگی های این شرکت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از نیروی متخصص

همانطور که گفته شد، عموما شرکت ها از طناب راپل برای محکم کردن سنگ نما ساختمان استفاده می کنند. بنابراین نیروهایی که برای این کار در نظر گرفته می شوند، باید مهارت سنگ نوردی و کار با طناب را داشته باشند.

قیمت مناسب

از دیگر ویژگی های بهترین شرکت های مقاوم سازی سنگ نما، می توان به قیمت گذاری آن ها اشاره کرد‌. به طور کلی این شرکت ها قیمت پیچ و رولپلاک نما ساختمان را متناسب با تعداد طبقات، تعداد پیچ و مهره ها و همچنین میزان آسیب دیدگی سنگ نما تعیین می کنند.

‫6 نظر

  • ایمان پور

    مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان یک بار برای همیشه کافی است؟

    20, دسامبر 2021 در 6:55 ب.ظ
    • بهاری

      تا حالا بعد از اجرای مقاوم سازی نما مشکلی گزارش نشده است
      اما جهت اطمینان بیشتر لازم است هر پنج سال مقاومت نما بررسی شود .

      20, دسامبر 2021 در 8:48 ب.ظ
  • مولایی

    سلام ، مقاوم سازی نمای ساختمان ما رو با روش چسبی و پیچ به صورت ترکیبی استفاده کردند و نتیجه فوق العاده خوبی به دست اومد و تمام سنگ های نمای ساختمان ما مقاوم سازی شدند

    27, اکتبر 2021 در 7:33 ب.ظ
    • بهاری

      سلام ، بله اصولاً وقتی امکان پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان وجود نداشته باشد با روش چسبی به صورت ترکیبی با پیچ کردن سنگ نما برای مقاوم سازی نما استفاده می کنیم

      28, اکتبر 2021 در 11:34 ق.ظ
  • محمودی

    برای مقاوم سازی سنگ نما اصواا باید چه تعداد پیچ کار شود؟

    2, آگوست 2021 در 9:50 ق.ظ
    • مدیر

      سلام ، در هر 40 سانتی متر طول و عرض یک پیچ باید کار شود .

      2, آگوست 2021 در 11:14 ب.ظ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ کفسابیته