تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

نصب صائقه گیر و سیم ارت با طناب و بدون داربست

از نظر مقررات ملی ساختمان ها باید بنا بر دلایل محکمی که اشاره می کنیم که نصب سیم ارت ساختمان با طناب را الزام می کند:

برای نصب سیم ارت ساختمان بدون داربست و با طناب با شرکت بهاری تماس بگیرید تا با این روش هزینه های نصب کابل ارت را به شدت کاهش دهید .

صفحه مخصوص چاه ارت ، نصب سیم ارت ساختمان با طناب
صفحه مخصوص چاه ارت ، نصب سیم ارت ساختمان با طناب
  • کاهش ولتاژ گام و تماس در اثر بروز اختلاف پتانسل های شدید.
  • حفظ عایق بندی سیستم با ایجاد مسیر اتصال کوتاه برای عملکرد مناسبب و به موقع لوازم حفاظتی
  • تخلیه کردن الکتریسیته ساکن و مهار جریان های تولید شده القای الکترو مغناطیسی
  • محافظت از ساکنین و عابرین و موجودات زنده به هنگام استفاده از سیستم الکتریکی

به طوری کلی می توان گفت سیستم ارت یا صائقه گیر با هدف جلوگیری از برق گرفتگی های نوسانات الکتریکی و نیز رعد و برق می باشد .گاهی ممکن است در مدار الکتریکی نشتی جریان الکتریکی ایجاد شود و و این نشتس می تواند با رسیدن به اجسام هادی و رسانا به قسمت های مختلف ساختمان انتقال یافته و با لمس محیط های مرطوب یا اجسام رسانا منجر به برق گرفتگی می شود ، با نصب سیم ارت ساختمان می توان از حوادث برق گرفتگی در ساختمان جلوگیری کرد.

لازم به ذکر است نصب سیم ارت ساختمان در سازه های بلند از الزامات سازمان نظام مهندسی می باشد و باید به فکر سیم ارت ساختمان تان باشید .

نصب سیم ارت ساختمان با طناب و بدون داربست

پس از اجرای سیم نول یا ارت ساختمان در قسمت داخلی و نیز برپا کردن چاه ارت نوبت به مهم ترین مرحله یعنی اتصال سیم ارت از خرپشته ساختمان تا چاه ارت است که برای نماهای بلند دستمزد اجرای اتصال بسیار هزینه بر خواهد بود زیرا ممکن است نیاز به داربست یا کلایمر و یا حرثقیل خواهد داشت بنابراین شرکت بهاری با آموزش تکنسین های ماهر خدمات نصب سیم ارت با طناب را نیز اضافه کرده است و از این پس می توانید سیم کشی با تراز شاغول و کاملا مستقیم و بدون پیچ خوردگی از خرپشته ساختمان تا چاه ارت را با کمترین دستمزد و هزینه و مهم تر از همه با ایمنی بسیار بالا به انجام برسانید .

اتصال سیم ارت به نمای ساختمان از طریق بست های مخصوص که در فاصله 50 سانتی متری اجرا محکم می شود و برای شاغول کردن کار از ریسمان و تراز استفاده می کنیم تا مسیر مستقیم برای سیم ارت اجرا شود .

سیم ارت به کجا متصل می شود؟

سیم ارت از یک طرف به وسایل الکتریکی و از طرف دیگر به سیستم های لوله کشی آب ساختمان یا در بهترین حالت به چاه ارت وصل می شود . چاه ارت محل تخلیه بار اضافی است و در مکان های مختلف دارای عمق های متناسب با محیط است و باید تا جایی حفر شود که به رطوبت کافی برای تخلیه بار برسیم . در برخی مناطق عمق چاه ارت نیم متر و در جای دیگر ممکن است تا 3 متر نیاز به حفر باشد و اصل بر رسیدن به میزان رطوبت مورد تایید مقررات ملی ساختمان است .

برای ایجاد چاه ارت پس از رسیدن به رطوبت کافی آن را با زغال ، آهک یا خاک پر می کنیم و یک صفحه مسی بزرگ را به صورت عمودی در داخل چاه ارت قرار می دهیم با این کار رسانایی خاک به طور چشم گیری افزایش یافته و ظرفیت تخلیه بار الکتریکی بالا می رود .

گاها نشتی بار بسیار کم است اما می تواند با رسیدن به جسم رسانا و یا ایجاد اتصالی حوادث بسیار خطرناک و بزرگی را بیافریند که برای افراد که دارای بیماری های خاص می باشد و یا مکان هایی که نشتی گاز و یا مواد اتش زا باشد می تواند منجر به آتش سوزی و خطرات جدی شود . بنابراین نصب سیم ارت ساختمان با طناب را جدی بگیرید .

دو روش نصب سیم ارت ساختمان

اجرای سیم ارت به دو روش امکان پذیر است که هردو کارایی و مزایا و معایب خاص خود را دارند در زیر به آنها اشاره میکنیم :

نصب سیم ارت ساختمان با طناب
نصب سیم ارت ساختمان با طناب
  • روش زمین عمقی : پس از پیدا کردن محل مناسب حفر چاه ارت باید توجه داشت که زمین های دارای خاک رس که از مقاومت کمتری برخوردارند چاه ارت در ارتفاع کم حفر شود و نیز در زمین های سنگی و سفت محل ارت باید در ارتفاع پایین دست و نیز عمق بالا حفر شود و از وجود رطوبت کافی در محل اطمینان حاصل کنیم .بعد از حفر چاه سیم های ارت را به یک صفحه مسی متصل کرده توجه داشته باشید برای اتصال محکم تر سیم ها را به صفحه جوش دهید و توجه داشته باشید ، لوله های انتقال سیم و خود سیم که از ساختمان تا چاه اجرا می شود در مسیر مستقیم و حداقل پیچیدگی را داشته باشد.
  • روش زمین سطحی : در مکان هایی که حفر کردن چاه امکان پذیر نباشد به ویژه در مکان های ساحلی مثل جنوب یا شمال کشور که سطح آب های زیر زمینی بسیار بالا است یک چاه به ارتفاع 80 سانت حفر می شود و به جای صفحه مسی از صفحه آهنی با روکش مسی استفاده میکنیم و این به عنوان چاه ارت ما مورد استفاده قرا می کیرد .
نصب ارت ساختمان با طناب تا چاه ارت
نصب ارت ساختمان با طناب تا چاه ارت

برای مشاهده سایر خدمات شرکت نماشویی بهاری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ کفسابیته