تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

رعایت ایمنی در روش‌های دسترسی با طناب جهت نماشویی

رعایت ایمنی در دسترسی با طناب

کار در ارتفاع یکی از پرخطرترین مشاغل دنیا است، اما رعایت نکات ایمنی و استاندارد‌های موجود در این زمینه می‌تواند خطرات موجود در زمان انجام کار را به حداقل برساند. در نظر گرفتن این استاندارد‌ها در کنار مهارت بالا و تجربه باعث می‌شود تا کار‌های سخت در ارتفاع زیاد به راحتی قابل انجام باشد. یکی از این مشاغل، نماشویی است که در این مقاله به رعایت ایمنی در این شغل می‌پردازیم.

تخصص تکنسین نماشویی تهران
تکنسین حرفه ای نماشویی ساختمان در تهران توسط نیرو های نماشویی بهاری

رعایت ایمنی در ارتفاع بالا

رعایت کار در ارتفاع در هر حرفه‌ای دارای نکاتی است. پیش پا افتاده‌ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد به قانون A. B. C. D مشهور است. این قانون شامل چهار نکته اساسی است. A آن بیانگر کلمه (Anchorage) بوده که به معنای محل اتصال است. حرف بعدی B بوده که نمایانگر کلمه (Body harness) به معنای کمربند ایمنی است. حروف C و D به ترتیب نشانگر کلمه (Connectors، Deceleration Device) می‌باشند که به معنای اتصالات و کاهنده‌های شتاب هستند. که در مجموع رعایت تمامی نکات ایمنی فوق A. B. C. D ایمنی در ارتفاع را شامل می‌شود. در ادامه به مهمترین موارد که در نماشویی در ارتفاع باید به آن‌ها دقت کنید می‌پردازیم:

نماشویی با امنیت بالا برای ساختمان های بلند
دسترسی با امنیت بالا با کمک راپل کاران ایراتا شرکت بهاری

رعایت ایمنی محل اتصال

مهمترین مکانی که باید از نظر ایمنی روی آن وسواس داشته باشید، محل اتصال است، این محل مکانی است که تجهیزات مخصوص در آن با هدف جلوگیری از سقوط راپل کار یا طناب کار قرار می‌گیرند و راپل کار یا طناب کار برای انجام نماشویی از آن نقطه پایین می‌آید، بنابراین ایمنی این محل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای تأمین ایمنی محل اتصال، این محل حتماً باید توسط مدیر ایمنی تأیید شود، محل اتصال نباید از محل کار پایین‌تر باشد و حداکثر وزن مجاز ۲۲۵۰ کیلوگرم است.

کمربند ایمنی

یکی دیگر از مهمترین عوامل در نماشویی ساختمان استفاده از کمربند ایمنی با کیفیت و مقاومت است. استاندارد این کمربند دارای مقاومت بالا و حداکثر تحمل وزن ۸۱۰ کیلوگرم است.

تونیک راپل کار برای نماشویی
تونیک اورجینال مصرفی راپل کار کاران شرکت بهاری

اتصالات

تمامی اتصالات موجود بین دستگاه یا طناب کار با محل اتصال باید از ایمنی و مقاومت کافی برخوردار باشند. این اتصالات عبارتند از: اتصالات کارابین، ، طناب نجات، گیره‌های فلزی، طناب‌های ایمنی و…. هم استاندارد و کیفیت اتصالات و هم شکل اتصال باید قبل از انجام کار حتماً بررسی شود.

اتصالات و گره های راپل کار در پشت بام
تکنیک کارگاه گیری راپل کار در پشت بام

کاهنده شتاب

کاهنده‌های شتاب به طناب‌های کشی و بلاکر‌ها گفته می‌شود که برای جلوگیری از سقوط باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند.

نجات و امداد

در زمان انجام کار در ارتفاع بسیار مهم است که یک امدادگر در محل حضور داشته باشد، چرا که وقتی که فرد به ارتفاع پایین سقوط می‌کند و به وسیله طناب دوم یا همان طناب سقوط، تنها ۵ دقیقه زمان فرصت است تا که راپل کار به پایین منتقل شده و به او کمک کرد.

رعایت نکات ایمنی در نماشویی ساختمان

این بسیار مهم است که راپل کار یا طناب کاری که همواره در ارتفاع مشغول کار است دارای سلامت جسم و روان باشد، حتی توصیه شده است که افراد ورزشکار با بدن‌های ورزیده و آماده باری این کار انتخاب شوند. کار در ارتفاع نیازمند روحیه و اندام قوی و شخصیت جسور و شجاع است.

توصیه می‌شود برای این کار از افرادی که دارای مشکل تعادل و سرگیجه هستند، افرادی که فشار خون دارند، افراد معتاد به الکل یا مواد مخدر، بیمارانی که از نظر روانی دارای مشکل هستند، افراد چاق یا دیابتی استفاده نشود.

فردی که برای کار با راپل یا طناب در ارتفاع انتخاب می‌شود باید تمام دوره‌های آموزشی کار در ارتفاع را گذرانده و از تجربه و مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد.

امنیت نماکار در نماشویی ساختمان های بلند
نمایی از ارتفاع های مختلف از دید نماکاران ماهر و آموزش دیده شرکت بهاری

چه تجهیزاتی برای نماشویی به کار برده می‌شود

برای این که در زمان نماشویی بتوان به راحتی هم ایمنی کار را در سطح بالایی نگه داشت و هم کار را به بهترین نحو انجام داد نیاز است که وسایل و تجهیزات کافی در اختیار داشته باشید. این تجهیزات علاوه بر تأمین ایمنی شخص، کمک می‌کند تا کار نماشویی با دقت و سرعت بیشتر و در جهات دلخواه انجام گیرد. مهمترین تجهیزات لازم برای این کار عبارتند از:

  • طناب: شامل طناب اصلی و طناب پشتیبان است.
  • کارابین: با هدف اتصال تجهیزات به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • هارنس: با هدف اتصال راپل کار به تجهیزات به کار برده می‌شود. هارنس باید از بالای ران تا سطح کتف را بپوشاند.
  • کمربند ایمنی: ناحیه کمر را می‌پوشاند و منانع کوبیده شدن راپل کار به دیواره می‌شود.

جمع‌بندی

ایمنی کار در ارتفاع از جمله نکات بسیار مهمی است که با زندگی فرد سر و کار دارد. استاندارد‌ها و اصولی برای کار در ارتفاع از جمله نماشویی در نظر گرفته شده است که به فرد کمک می‌کند تا کار را با سرعت و کیفیت بیشتری به اتمام برساند. در این مقاله به تمامی نکات قابل توجه در این زمینه اشاره کردیم و‌امیدواریم با رعایت این نکات ایمنی کار در ارتفاع به خوبی رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ تماس