تخفیف ویژه!! تماس با آقای بهاری

646 06 06 0912

تعویض لامپ نما و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید! 

تعویض لامپ نما با طناب

به طور کلی نورپردازی، همچنین رنگ بندی و طراحی نمای ساختمان می تواند تا حد قابل توجهی در زیبایی ساختمان ها تاثیر گذار باشد. به طور کلی نورپردازی مناسب علاوه بر آنکه می تواند سبب افزایش دید در شب شود، بر زیبایی ساختمان ها نیز اثر گذار است. عمدتا بخش های مختلف نورپردازی می توانند موجب افزایش زیبایی ساختمان در شب شوند. در این بین برخی از ساختمان ها از نورپردازی مناسبی برخوردار نیستند. به همین دلیل عمدتا ساکنین با هدف زیباسازی نما اقدام به اصلاح نورپردازی نما و یا تعویض لامپ نما می کنند. در ادامه به بیان شرایط و نکات تعویض چراغ نما و همچنین نکاتی در ارتباط با نحوه نورپردازی خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

  • تاریخچه نورپردازی
  • نکاتی که پیش از تعویض لامپ نما و اصلاح نورپردازی باید بدانید!
  • دلایل نیاز به تعویض لامپ نما
  • تعویض لامپ نما با راپل طناب
  • قیمت تعویض چراغ نما

تاریخچه نورپردازی نما

به طور کلی در زمان های دور حتی قبل از اختراع لامپ، نورپردازی برای زیبایی در شب امری رایج در میان جوامع بوده است. به طور کلی بر اساس مطالعات انجام شده، علائم روشنایی و نورپردازی در زمان ایلامی ها و شهر سوخته پیدا شده است. این روش در زمان مشروطه دچار تغییر و تحولاتی شگرف شد.

عموما با گسترش منابع نفتی و نیز قدرت گرفتن تولید برق، امروزه نورپردازی در شهرها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. به طور کلی نورپردازی ساختمان های شهر در شب، می تواند زیبایی فوق العاده ای را به شهرها بدهد. بخشی از این نورپردازی ها به عهده سازمان ها و ساختمان های وابسته به شهرداری و برخی دیگر وابسته به سایر ساختمان ها است.

با این تفاسیر عموما نگهداری و تعویض لامپ نما به امری رایج تبدیل شده است.

نکاتی که پیش از تعویض لامپ نما و اصلاح نورپردازی باید بدانید!

اصلاح نورپردازی نمای ساختمان
اصلاح نورپردازی نمای ساختمان

نکاتی که پیش از تعویض لامپ نما باید بدانید!

تنظیم صحیح نور

به طور کلی با تنظیم صحیح نور و اصلاح نورپردازی نما می توان جلوه های خاص و زیبایی را در ساختمان ها ایجاد کرد. در این عمل برد لامپ می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. عموما به منظور تنظیم صحیح باید محدوده مورد نظر برای روشنایی تحت نظر قرار گیرد. در تنظیم نور نما به این نکته توجه داشته باشید که نور نما نباید به داخل ساختمان تابیده شود.

تاثیر شدت تابش نور در تعویض لامپ نما

به طور کلی شدت نور می تواند تا حد قابل توجهی نقاط ضعف را پوشش داده و نقاط قوت را برجسته کند. به این ترتیب با تنظیم شدت نور می توان نگاه هر بیننده ای را به نقاط مورد نظر خیره کرد.

ضمانت لامپ ها

به طور کلی تعویض لامپ نما هزینه های زیادی در بردارد. توصیه می شود خرید لامپ به جهت نورپردازی نما از شرکت هایی انجام پذیرد که محصولات خود را گارانتی می کنند. این عمل سبب می شود تا حد قابل توجهی هزینه های تعمیر نورپردازی و یا تعویض لامپ نما کاهش پیدا کند.

عدم دیده شدن منبع نور‌

عمدتا زمانی که منابع نور در معرض دید بینندگان نباشد، زیبایی بیشتری به چشم می آید.

قرار دادن منابع نور در مناطق در دسترس

عموما تعویض لامپ نما با هر نوع گارانتی اجتناب ناپذیر است. چرا که هر لامپی دارای طول عمر مشخصی است. به همین دلیل عموما توصیه می شود تا منابع نوری در دسترس افراد قرار گیرند.

استفاده از منابع نوری با طول عمر بالا

از آنجایی که نما در معرض باد و باران قرار دارد، عموما توصیه می شود از منابع نوری استفاده گردد که در برابر شرایط بد آب و هوایی از خود مقاومت نشان دهند.

دلایل نیاز به تعویض لامپ نما

تعویض لامپ نمای ساختمان بدون داربست و با طناب راپل
تعویض لامپ نمای ساختمان بدون داربست و با طناب راپل

دلایل نیاز به تعویض لامپ نما

عدم اجرای ترانس و سیم کشی اصولی

از جمله دلایل نیاز به تعویض لامپ نما می توان به عدم اجرای ترانس اشاره کرد. عمدتا در صورتی که در مسیر لامپ ها از ترانس استفاده نشود، پس از مدتی لامپ مورد نظر در اثر نوسانات برق دچار سوختگی می شود.

شرایط نامناسب جوی

از دیگر دلایل نیاز به تعویض لامپ نما شرایط نامناسب جوی است. به طور کلی رطوبت از جمله عواملی است که موجب سوختگی لامپ نما می شود. به طور کلی لامپ نما باید مطابق با استاندارد IP66 طراحی و تولید شده باشد. عمدتا این استاندارد عنوان می کند که لامپ در برابر رطوبت و گرد و غبار از خود مقاومت نشان می دهد.

عدم رعایت استاندارد آب بندی در چراغ

به طور کلی عدم رعایت استاندارد آب بندی در چراغ نیز از دیگر دلایل نیاز به تعویض لامپ نما است. به طور کلی در صورت عدم رعایت استاندارد در این لامپ ها، رطوبت از طریق چراغ به درون لامپ نفوذ کرده و موجب سوختن آن می شود. به طور کلی این استاندارد در انواع پروژکتورها، پروژکتورهای ال ای دی، ال ای دی های خطی، وال واشر، چراغ های دیواری و ریسه ای یافت می شود.

عدم اجرای صحیح آب بندی

به طور کلی چراغ ها باید توسط مجریان به وسیله چسب های آب بندی به طور کامل آب بند شوند. در غیر این صورت لامپ مورد نظر دچار آسیب دیدگی خواهد شد.

تعویض لامپ نما با راپل طناب

نورپردازی نمای ساختمان با طناب و بدون داربست
نورپردازی نمای ساختمان با طناب و بدون داربست

تعویض لامپ نما با طناب راپل

به طور کلی تعویض لامپ نما با استفاده از طناب راپل انجام می پذیرد. به طور کلی مجری تعویض چراغ نمای ساختمان باید علاوه بر دارا بودن مهارت فنی برقی، توانایی کار در ارتفاع با طناب را نیز داشته باشد.

به منظور اجرای کار در ارتفاع می توان از داربست، بالابر، کرین و طناب استفاده کرد.

. به طور کلی در انتخاب روش مناسب در درجه اول ایمنی و سپس کیفیت و صرفه اقتصادی در نظر گرفته می شود.

در صورت وجود زیر ساخت های لازم در ساختمان برای کار، استفاده از طناب توصیه می شود. برای تعویض لامپ نما با این روش باید زیرساخت هایی از قبیل گیره گاورنر آسانسور، پایه هواساز، پایه ی کولر و بعضی از ستون ها وجود داشته باشند. این زیر ساخت ها باید بتوانند وزن مجریان ساختمان را به خوبی تحمل کنند. با این زیر ساخت ها کار در ارتفاع با استفاده از طناب را به سادگی امکان پذیر خواهد بود. به طور کلی این روش سبب می شود تا حد قابل توجهی هزینه تعویض لامپ نیز کاهش پیدا کند. به طور کلی با دسترسی به لامپ های سوخته می توان دلیل آن را مورد بررسی قرارداده و نسبت به تعویض لامپ نما بدون داربست اقدام کرد. عموما به منظور حفظ آب بندی، استفاده از چسب آب بندی پیش از چسب برق لازم و ضروری به شمار می رود.

قیمت تعویض لامپ نما

به طور کلی هزینه اجرای تعویض لامپ نما به عوامل گوناگونی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نحوه اجرای کار
  • در دسترس بودن و یا نبودن چراغ ها
  • مراحل فنی تعویض لامپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۴۶ ۰۶ ۰۶ ۰۹۱۲ کفسابیته